piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFundacja Polska Ziemia: kto zanieczyszcza powietrze, jest Januszem smogu

Fundacja Polska Ziemia: kto zanieczyszcza powietrze, jest Januszem smogu

Fundacja Polska Ziemia rozpoczęła w lutym 2020 roku kampanię edukacyjną „Poślij smoga do pieca”, w ramach której pokazuje konsekwencje, jakie dla jakości powietrza może mieć np. wycinanie filtrów DPF z silników diesla czy palenie w piecach plastikiem.

„Niestety, te złe praktyki są przez wielu uznawane za przykład pozytywnego cwaniactwa czy sprytu, analogicznie do wciąż obecnego w naszym społeczeństwie cichego przyzwolenia na jazdę po alkoholu. Tymczasem, jeśli chcemy wyeliminować takie zachowania, to najpierw musimy doprowadzić do ich społecznego potępienia” – twierdzi Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Polska Ziemia.

Organizacja chce osiągnąć swój cel dzięki porównywaniu osób zanieczyszczających powietrze do postaci nosacza sundajskiego – tzw. „Małpy Polaka”, bohatera internetowych memów. Rodzina Smogowiczów, czyli Tate i Pjoter, występuje w spotach nagranych na potrzeby kampanii. Mają one „przedstawić przywary Polaków w krzywym zwierciadle, z przymrużeniem oka” – czytamy w komunikacie Fundacji.

Kampania ma także część praktyczną – Fundacja Polska Ziemia zorganizuje sześć debat (w województwach mazowieckim, małopolskim i śląskim) oraz szkolenia z ekspertami, którzy specjalizują się w tematyce zanieczyszczeń powietrza. Uczestnicy otwartych spotkań będą mogli pogłębiać swoją wiedzę na temat smogu i dostępnych rozwiązań tego problemu.

Organizatorzy „Poślij smoga do pieca” stworzyli też punkt kontaktowy, w którym pracować będą „ekodoradcy”. Mają oni pomagać m.in. w zrozumieniu przyczyn smogu, a także jego wpływu na zdrowie ludzi. Dane kontaktowe znajdują się na stronie smogowicze.pl – tam też można znaleźć artykuły poradnikowe, quiz oraz informacje o jakości powietrza w Polsce.

Kampania została w całości przygotowana przez Fundację, a za kontakty z mediami odpowiada Kamila Szczechowska – kierownik ds. rozwoju i marketingu. Działania potrwają do końca października 2021 roku. Projekt jest współfinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj