czwartek, 21 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościFundacja Ronalda McDonalda rusza z nową kampanią w związku z budową kolejnej...

Fundacja Ronalda McDonalda rusza z nową kampanią w związku z budową kolejnej placówki

We wrześniu 2024 roku ruszyła kampania społeczna „Dom. Bliskość. Rodzina” Fundacji Ronalda McDonalda, której celem jest zwrócenie uwagi na potrzeby rodzin dzieci długo hospitalizowanych oraz rolę programu Domów Ronalda McDonalda. Kampania powstała w związku z budową trzeciej placówki, która będzie wspierać pacjentów i zespół Instytutu Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.

Domy Ronalda McDonalda są kluczowym projektem prowadzonym przez fundację, która działa w Polsce od 23 lat. Program ma na celu pomoc rodzinom w mierzeniu się z codziennymi problemami związanymi z długotrwałą chorobą dziecka i koniecznością przebywania w szpitalu często w odległym mieście.

„W centrum uwagi fundacji znajduje się profilaktyka zdrowotna dzieci oraz opieka skoncentrowana na całej rodzinie w czasie choroby dziecka, wiążącej się z jego pobytem w szpitalu, często w odległym mieście. Dziecko nie może w szpitalu być samo. Nie można odbierać mu jednego z rodziców, nie wolno rozdzielać od siebie zdrowego i leczącego się rodzeństwa. Bliskość całej rodziny zapobiega doświadczeniu traumy” – podkreślają przedstawiciele fundacji w komunikacie prasowym.

W ramach programu ufundowane zostały Domy, czyli prowadzone przez zespół fundacji miejsca do zamieszkania dla rodzin zlokalizowane tuż obok szpitali: „Domy Ronalda McDonalda zapewniają komfort, spokój i możliwość bycia całej rodziny razem w czasie leczenia dziecka. Fundacja oferuje rodzinom możliwość mieszkania bezpłatnie, tak długo, jak trwa leczenie dziecka” – czytamy w komunikacie prasowym. Ponadto rodziny mogą też liczyć na wsparcie doświadczonego zespołu i wolontariuszy. W Polsce działają już dwie tego typu placówki kierowane przez fundację – przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie i w Warszawie przy Dziecięcym Szpitalu Klinicznym UCK WUM.

W związku z prowadzoną kampanią na YouTubie pojawił się spot, który powstawał w przestrzeniach istniejącego już Domu Ronalda McDonalda w Warszawie.

„Oglądając [spot], przekonujemy się, że można prowadzić normalne życie i leczyć dziecko, mimo że ma się prywatny dom setki kilometrów od szpitala. Można, jeśli… właśnie, jeśli będziemy budować Domy. Obecność kochanych osób dla hospitalizowanego dziecka to podstawa, ale nie tylko bycie obok łóżka, ale także codzienne domowe rytuały budują poczucie normalności. Świeże, uprane ubranka, domowe jedzenie, obecność babci, zabawa, nauka. Dzieci lepiej przechodzą przez chorobą jeśli zadba się o ich emocje” – podkreśla Oleksandr Titaievskyi, Creative Project Manager.

Kampania „Dom. Bliskość. Rodzina” potrwa do końca listopada 2024 roku. Dzięki zaangażowaniu partnerów, takich jak CPI Property Group, EPP Poland, Ströer Polska, Synergic Media, Szybka Kolej Miejska i Miejskie Zakłady Autobusowe, którzy pro bono udostępnili swoje nośniki, kampania ma zasięg ogólnopolski. Działania z nią związane będą widoczne na nośnikach w przestrzeni miejskiej, na dworcach kolejowych, w pociągach, a także w centrach handlowych i biznesowych.

Za proces produkcyjny spotu odpowiada firma Perfectto Event oraz Dreamage przy wsparciu Holcim Polska. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj