„Chcemy odwrócić schemat »Polak mądry po szkodzie« i uwrażliwić społeczeństwo na konieczność wykształcenia większego stopnia odpowiedzialności za siebie i swoje najbliższe otoczenie” – opowiadają twórcy kampanii społecznej „Zacznij myśleć”, która wystartowała na początku sierpnia 2018 roku. Fundacja Wsparcia Rolnika POLSKA ZIEMIA i Instytut Gospodarki Rolnej chcą uświadamiać społeczeństwo o konsekwencjach krótkich momentów nieuwagi, które są najczęstszymi przyczynami wypadków. Działania skierowane są do rolników i mieszkańców obszarów wiejskich.
W ramach inicjatywy zaplanowano publikowanie krótkich spotów, które mają ukazywać skutki „braku myślenia” w różnych momentach życia. „W kampanię nie zostali zaangażowani profesjonalni aktorzy, ale zwykli ludzie, dla których sprawa bezpieczeństwa jest bardzo ważna: mieszkańcy pobliskich wsi, funkcjonariusze pogotowia ratunkowego, a także pracownicy naszej fundacji” – tłumaczy Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Wsparcia Rolnika POLSKA ZIEMIA. Pierwszy spot został nakręcony w wielkopolskiej wsi Walerianów na terenie jednego z gospodarstw, którego właściciele udostępnili je nieodpłatnie.
Kolejne filmy mają wiązać się m.in. z tematyką rekreacji na obszarach wiejskich. Organizatorzy kampanii społecznej chcą opublikować łącznie trzy materiały, jednak nie wykluczają, że stworzą ich więcej. Kampania ma trwać około roku.
„Lekkomyślność, rutyna czy nasza nieuwaga sprawiają, że są sytuacje, w których bardzo chcielibyśmy cofnąć czas. W letnie miesiące szczególnie często do wypadków dochodzi na wsi. Nie zdajemy sobie sprawy, że wystarczy chwilę pomyśleć, aby zapobiec tragedii” – podkreślają organizatorzy kampanii w informacji prasowej. Więcej informacji na temat projektu „Zacznij myśleć” dostępnych jest na stronie.
Fundacja Wsparcia Rolnika POLSKA ZIEMIA była też zaangażowana w kampanię #RespectUs, której celem było „wyrażanie sprzeciwu wobec zakłamywania historii”, a pomysłodawcami – „młodzi Polacy, którzy nie chcą żyć w kłamstwie”. Pisaliśmy o niej na PRoto.pl w marcu 2018 roku. (mp)