Publicis Groupe oraz Omnicom Group nie utworzą gigantycznego koncernu marketingowego. We wspólnym oświadczeniu obie firmy poinformowały o odwołaniu planów połączenia. Jako przyczynę podały „niemożność domknięcia transakcji w rozsądnym terminie”.
Obie firmy o planach połączenia poinformowały w lipcu zeszłego roku. „Wciąż pozostające przed nami wyzwania oraz wolne tempo zmian wywołały niepewność, szkodliwą dla interesów zarówno naszych firm, jak i naszych klientów, pracowników i udziałowców. Podjęliśmy więc decyzję o pójściu własnymi ścieżkami” – wspólnie zaznaczyli po 10 miesiącach szefowie obu Grup: Maurice Lévy oraz John Wren. Jak zaznacza serwis forbes.com, od samego początku nie było jasne, po co obie korporacje decydują się na fuzję, jak ta fuzja miałaby przebiegać oraz jakie korzyści przyniosłaby dla klientów obu firm.
W Polsce do obu grup należą m.in. agencje BBDO, Saatchi & Saatchi, DDB, Leo Burnett, TBWA, Fleishman-Hillard, Ketchum, MSLGROUP, Proximity. (ks)