Marka kosmetyczna Garnier chce zmienić wizerunek na bardziej ekologiczny. W tym celu rozpoczyna współpracę z influencerkami, które tworzą kolektyw „Green Squad” i będą w mediach społecznościowych promować ekologiczne rozwiązania marki.
Działania influencermarketingowe są elementem „zielonej strategii” Garnier Green Beauty. W „Green Squad” znalazły się ambasadorki marki – Agnieszka Więdłocha i Katarzyna Bujakiewicz – a także grupa influencerek i internetowych twórczyń: Marta Wierzbicka, Ofelia Iga Krefft, Lena Moonlight, Na piękne Włosy, Anna Karwan, Weronika Kaniewska, Victoria Barbae, Kaja Soboń, Nikola Stajszczak i 10 minut spokoju. Ich łączna liczba fanów na TikToku to ponad 3,3 mln, ma Instagramie mają 2,8 mln obserwujących, a na YouTubie – 979 tys. widzów.
Źródło: instagram.com/lena_moonlight
Źródło: instagram.com/mtttttm
Influencerki do końca 2021 roku będą w swoich kanałach social media publikować materiały o tym, jak marka rozlicza się ze swoich zielonych zobowiązań i co one oznaczają dla konsumenta. Chodzi o takie działania jak zmiana surowców do produkcji opakowań, certyfikacja kosmetyków czy zmiany w składach produktów. Influencerki mają też inspirować do podejmowania świadomych decyzji zakupowych.
W tym roku marka uzyskała certyfikat Cruelty Free International, w ramach programu Leaping Bunny, który wymaga dokładnego zbadania całego łańcucha dostaw. Garnier do 2025 roku zamierza wytwarzać wszystkie opakowania bez użycia tworzyw pierwotnych, mają też nadawać się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Ponadto fabryki marki, wykorzystując wyłącznie energię odnawialną, zostaną neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
W ramach projektu zaplanowano dziewięć aktywacji, w tym dwie kampanie CSR i sześć kampanii produktowych. Pierwszą promowaną przez influencerki inicjatywą było #Ogarnijnaturę.
Projekt powstał we współporacy z agencją influencer marketingu TalentMedia (należącą do grupy LTTM), która odpowiada za stworzenie koncepcji, realizację strategii kampanii oraz dobór i koordynację twórców.
„Dobór twórców determinowany był przede wszystkim wartościami, z jakimi kojarzą się odbiorcom. Zależało nam, by reprezentujące Garnier influencerki zgodnie z ideą świadomego rozwoju marki, były wiarygodnym źródłem informacji dla swoich fanów” – komentuje Małgorzata Jakimowicz, Client Service Director w TalentMedia. (mb)