W miesięczniku Brief Beata Stajgwiłło-Laudańska, redaktor naczelna iTePe, magazynu pracowników Telekomunikacji Polskiej, pisze o tworzeniu i redagowaniu gazety firmowej. „Zanim rozpoczniemy wydawanie korporacyjnej gazety, trzeba dokładnie określić jej profil i zadania” – radzi autorka. Aby gazeta firmowa spełniła swoje zadanie powinna pogodzić potrzeby menadżerów z oczekiwaniami pracowników. Ponadto, należy zadbać o właściwe relacje pomiędzy profilem gazety a kulturą korporacyjną firmy. Redaktor naczelna iTePe przedstawia przykładowe rozwiązania problemów, na które napotykają redaktorzy gazet firmowych. Według niej należy pisać o tym, o czym media zewnętrzne jeszcze nie wiedzą, ponieważ „pracownicy powinni dowiadywać się przed mediami zewnętrznymi”. Niekorzystne informacje należy opatrzyć kontekstem np. komentarzem menadżera. Natomiast nie warto pomniejszać błędów i pisać o innych, błahych, ale pozytywnych działaniach. „Godząc się na takie kompromisy, działamy więc zarówno na niekorzyść gazety (spada jej wiarygodność), komunikacji wewnętrznej, jak i wizerunku samych menadżerów” – podsumowuje Beata Stejgwiłło-Laudańska.