Serwis Gazeta.pl prezentuje nowe logo i wprowadza nowe formaty redakcyjne. Rebranding to kolejny etap zmian w podejściu do treści i technologii zapoczątkowanych jesienią 2024 roku.
Jak informuje portal, nowa strategia to „odpowiedź na wyzwania świata pełnego fake newsów, polaryzacji i natłoku informacji”. W maju 2024 roku redakcja serwisu zadała swoim czytelnikom pytanie: „Co Cię wkurza w portalach?”. Mając na uwadze wnioski płynące z odpowiedzi ponad 2 tys. internautów, zespół Gazeta.pl starał się stworzyć przestrzeń odpowiadającą na potrzeby współczesnych czytelników. Kluczowe wartości jakie temu przyświecały to szybki dostępu do najważniejszych informacji oraz oszczędność czasu. „To był dla nas ważny impuls, aby wziąć się do roboty. Z naszych ankiet wynika, że portale mają ogromną pracę do wykonania. Zmiany, które wprowadzamy to reakcja na tę potrzebę czytelników” – tłumaczy Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.
Serwis zmienia także podejście do sposobu tworzenia treści i wprowadza nowe formaty redakcyjne. „Nowa Gazeta.pl to także nowy, inspirowany newsletterami, sposób pisania newsów w redakcjach” – dowiadujemy się. Na stronie głównej portalu pojawi się również nowa sekcja Dzień w skrócie, w której czytelnicy mogą znaleźć trzy najważniejsze newsy dnia. Zmiany w strategii redakcji idą w parze z odświeżonym wyglądem portalu.
Na stronie głównej Gazeta.pl zadebiutowało nowe logo – „proste, nowoczesne, inspirowane dialogiem i socialowym charakterem marki”. Limonkowy kolor ma z kolei nadać „wyrazistszy charakter i wyróżnić serwis”.
„Gazeta.pl, jako najważniejsza zasięgowa marka Grupy Agora, ma za zadanie wspierać jej strategiczne cele w obszarze digital. Zmiany na stronie to dopiero pierwszy widoczny etap nowego pozycjonowania naszego portalu, dzięki któremu będziemy mogli jeszcze lepiej to zadanie realizować. Konsekwentna ewolucja oparta na lepszym zrozumieniu potrzeb odbiorców i efektywnym wykorzystaniu technologii pozwoli nam także dostarczać naszym partnerom biznesowym bardziej spersonalizowane i skuteczne rozwiązania” – wyjaśnia Bartłomiej Chmiel, prezes zarządu Gazeta.pl.
Nową strategię pozycjonowania portalu wypracował zespół Gazeta.pl we współpracy z agencją Stratosfera. Projekt nowego logo przygotował Szymon Skrzypczak z Bidermann+Wide. (kn)