sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościGdy news nie wybiera typu mediów – monitoring 360

Gdy news nie wybiera typu mediów – monitoring 360

Telewizja, radio, prasa, blogi, portale internetowe i platformy społecznościowe – dobrze zdajesz sobie sprawę z istnienia i przenikania się różnych typów mediów. No właśnie, nie można zapominać, że w rzeczywistości nie istnieją między nimi ostre granice. Szczególnie dla newsów, które mają źródło na Twitterze i mogą po chwili pojawić się w telewizji śniadaniowej, albo gdy wywiad w telewizji lokalnej robi karierę na Facebooku.

W zeszłym roku przygotowaliśmy w IMM raport na temat medialności aplikacji Pokemon Go. Analiza obejmowała statystyki (takie jak liczba wzmianek, skala dotarcia i najpopularniejsze źródła publikacji) oraz dane jakościowe – między innymi omówienie przykładów wykorzystania mody w komunikacji marketingowej.

Raport ten cieszył się dużym zainteresowaniem i przykuł uwagę mediów. Okazało się, na co w duchu liczyliśmy, że informacje pierwotnie opublikowane na naszej stronie internetowej, trafiły także do mediów klasycznych. Dzięki monitoringowi wszystkich mediów prześledziliśmy dokładnie wzmianki o raporcie, które pojawiły się m.in. w radiu, prasie, na portalach, Twitterze i blogach.

 

Monitoring wszystkich typów mediów okazał się w tym przypadku bardzo ważny. I tak, informacja o naszym pokemonowym raporcie została opublikowana w drukowanym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej oraz w jego wersji online, ale już „Puls Biznesu” przygotował artykuł tylko na swoją stronę internetową. Tematowi cały wpis poświęcił technologiczny spidersweb.pl, ale o raporcie powiedziało też Radio Kolor. Przy okazji okazało się, że znajdziemy też aktywnych użytkowników na Google+.

Gdy rozsyłasz informację prasową do dziennikarzy i udostępniasz posty na firmowych kontach w mediach społecznościowych, liczysz na jak największy oddźwięk. Ale czy jesteś gotowy na sytuację, gdy ten plan zostanie zrealizowany z nawiązką? Dokładne zbadanie publikacji we wszystkich mediach, analiza wzmianek i zaangażowania pomaga w planowaniu kolejnych komunikatów. Informacje o dziennikarzach, których zainteresowały nasze wiadomości, pozwolą na zbudowanie nowych relacji. Tego typu feedback jest jednak możliwy tylko wtedy, gdy marka ma oko na wszystkie media i wspiera budowanie wizerunku monitoringiem w modelu 360.

Magdalena Pawłowska, IMM

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj