Katarzyna Gajda, PR manager z FPA Group, wyjaśnia w Pulsie Biznesu, co powinno znaleźć się w umowie o współpracy z agencją PR. Jak pisze specjalistka, „Umowy mogą się różnić konkretnymi sformułowaniami, ale zawsze są w nich elementy stałe: część wstępna, przedmiot (zakres) umowy, informacje o usługach dodatkowych, zasady świadczenia umowy i odpowiedzialność”.
Aby uniknąć niedomówień i konfliktów należy jasno zdefiniować zakres usług świadczonych przez agencję PR. Dobrze jest też wskazać szczegółowe czynności agencji objęte zakresem współpracy. W umowie powinna zostać określona osoba, która będzie na stałe współpracować z firmą. „Dobrze chroni interesy klienta zdefiniowanie rodzaju i profilu mediów, do których kierowane będą komunikaty przygotowywane w jego imieniu przez agencję PR. Lista mediów, zawierająca tytuły najistotniejsze dla budowania pozytywnego wizerunku zleceniodawcy, powinna stanowić załącznik do umowy” – pisze Gajda. Radzi, aby w umowie umieścić również zapisy odnoszące się do podejmowania przez agencję działań konkurencyjnych.