Poznanie mechanizmów, które odpowiadają za zmianę reputacji jest marzeniem specjalistów ds. PR – pisze na swoim blogu Peter Himler, założyciel nowojorskiej agencji Flatiron Communications LLC. Sprawa wygląda następująco: im wyżej ktoś się wzniesie, tym boleśniejszy będzie jego upadek. I na odwrót: im niżej ktoś upadnie, tym wspanialszy będzie jego powrót na szczyt – przekonuje Himler.
Ktoś, kto posiadłby tajemną wiedzę pozwalającą kreować wzloty i upadki osób publicznych i planować je w czasie, byłyby z pewnością rozchwytywany. Autor blogu, mając to na względzie, dostrzegł w New York Timesie artykuł o studentach Harvardu, którzy stworzyli System, nazwany przez nich „Media Cloud”, umożliwiający monitorowanie wpisów z setek gazet, stron interetowych i blogów, „Zdolność przeszukiwania i analizowania ogromnej ilości informacji pojawiających się w mediach otwiera przed osobami zajmującymi się zarządzaniem miliony nowych możliwości. Czasy, gdy zarządzane wizerunkiem będzie się opierało na analizie wykresów i danych matematycznych nie są odległe” – pisze na swoim blogu Peter Himler. (ks)