Bank BNP Paribas pyta w nowej akcji „Gdzie są nasze Patronki?”. Okazuje się bowiem, że 90 proc. patronów polskich szkół to mężczyźni. Bank 8 marca 2021 roku ruszył więc z akcją, która ma zachęcić szkoły do przyjmowania nazwisk patronek. W ramach akcji bank przybliża także historie „inspirujących i wyjątkowych kobiet” – na stronie akcji można zapoznać się z sylwetkami m.in. Wisławy Szymborskiej, Fridy Kahlo, Heleny Modrzejewskiej, Marii Skłodowskiej-Curie czy Ireny Sendlerowej.
Czytaj także: Kobiety powinny uczyć się od mężczyzn głośnego mówienia o sobie dobrze
Na stronie programu patronki.pl umieszczono także wskazówki dotyczące wyboru i procesu nadania patronki, potrzebnych dokumentów, a także zgłoszeń do programu. Jak czytamy w komunikacie, placówki, które zdecydują się na udział w akcji, będą mogły przystąpić do konkursu i powalczyć o grant – 20 szkół otrzyma po 15 tys. zł.
Działania są skierowane do blisko 11 tys. placówek edukacyjnych, które nie mają jeszcze patrona. Bank chce zachęcić uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrekcje szkół do obsadzenia w roli patronki jednej z wyjątkowych kobiet.
Do objęcia opieką merytoryczną programu zaproszono Annę Kowalczyk, dziennikarkę i autorkę bestsellera „Brakująca połowa dziejów: krótka historia kobiet na ziemiach polskich”.
„Wierzymy, że trzeba czerpać z różnorodności, bo tylko wówczas można osiągać lepsze wyniki. Kobiety to przecież połowa tego świata, a mimo tego ich osiągnięcia są nadal pomijane. Tym razem naszą uwagę przykuła zauważalna dysproporcja płci patronów i patronek szkół podstawowych oraz średnich w Polsce. Dlatego w najnowszej inicjatywie chcemy zwrócić uwagę właśnie na te kwestie, a ponieważ role społeczne są kształtowane już od najmłodszych lat, to edukacja na temat roli kobiet w biznesie, nauce czy kulturze, jest naszym zdaniem szczególnie ważna” – komentuje Agnieszka Konarzewska, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej w Banku BNP Paribas.
Inicjatywa promowana jest przez różne aktywności w mediach, w działania reklamowe zaangażowane są także influencerki, m.in. Agnieszka Jankowiak-Maik, czyli „Babka od Histy”, która na potrzeby kampanii przygotuje gotowe scenariusze lekcji o kobietach w historii, czy Joanna Okuniewska, autorka podcastu „Tu Okuniewska”. Za ideę komunikacyjną, a także działania ATL i digital odpowiada VMLY&R Poland, za zakup mediów – Havas Media.
„Gdzie są nasze Patronki?” to kolejna inicjatywa BNP Paribas dotycząca wspierania różnorodności i przesiębiorczości kobiet. Bank prowadził m.in. kampanię „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach” czy oddolną inicjatywę „Kobiety zmieniające BNP Paribas”. Bank był także współinicjatorem i jednym z pomysłodawców głośnej akcji „Ostatni Twój Weekend”. (mb)