Większość osób z pokolenia Z, tych urodzonych między połową lat 90. XX wieku a początkiem XXI wieku, używa mediów społecznościowych. Okazuje się jednak, że generacja ta masowo zaczyna je opuszczać – informuje campaignlive.com.
34 proc. osób należących do generacji Z na stałe rezygnuje z korzystania z mediów społecznościowych – wynika z badań Origin, wewnętrznego działu badawczego Hill Holiday, na które powołuje się autor artykułu Oliver McAteer. 64 proc. badanych decyduje się z kolei na zrobienie przerwy w korzystaniu z portali społecznościowych – podaje źródło.
Jak czytamy, po analizie ponad tysiąca ankiet wypełnionych przez osoby w wieku od 18 do 24 lat mieszkające w Ameryce, stwierdzono, że 41 proc. badanych odczuwa niepokój, smutek i przygnębienie przez takie platformy jak Facebook, Instagram i Snapchat. Z drugiej jednak strony 77 proc. twierdzi, że posiadanie kont w mediach społecznościowych przynosi więcej korzyści niż niedogodności – czytamy dalej.
Źródło podaje także, że 22 proc. badanych obawia się, że gdy przestanie korzystać z portali społecznościowych, coś może ich ominąć. Jednocześnie 71 proc. respondentów twierdzi, że posiadanie kont w social mediach ma pozytywny wpływ na utrzymywanie relacji ze znajomymi. 29 proc. uważa z kolei, że serwisy te zmniejszają poczucie ich własnej wartości, a 61 proc. deklaruje, że wzmacniają ich pewność siebie – czytamy. „Ludzie nie potrafią żyć z mediami społecznościowymi, ale również nie mogą się bez nich obejść” – podsumowuje wyniki badań autor artykułu.
Dalej czytamy także, że około 65 proc. badanych obserwuje marki w mediach społecznościowych, a większość z nich robi to, by śledzić oferty i promocje. Jednakże obserwatorzy marek niezbyt często przekształcają się w klientów: tylko 43 proc. korzystających z social mediów kupuje produkty za pośrednictwem tych portali – informuje źródło.
Serwisy społecznościowe umożliwiają firmom bezpośredni kontakt z klientami. Marki powinny jednak dbać o jakość publikowanych treści, by w ten sposób okazać klientom szacunek i dostarczać im pozytywnych przeżyć związanych z marką – czytamy dalej. Jak radzi Lesley Bielby, główny specjalista ds. strategii w Hill Holiday, którego słowa cytuje autor artykułu, marki nie muszą korzystać ze wszystkich platform społecznościowych, kluczem jest wybór odpowiedniego portalu. Bielby podkreśla też, że pokolenie Z, dla którego social media są środowiskiem naturalnym, jest przytłoczone liczbą stron i treści w tych portalach, więc będzie wybierać te dla niego najodpowiedniejsze. (mf)