W styczniu 2021 roku General Motors poinformowało o wprowadzeniu nowego logo. Koncern motoryzacyjny chce w ten sposób wzmocnić swój przekaz dotyczący pojazdów elektrycznych, który promowany jest nową kampanią „Everybody In”. Tożsamość marki wprowadzono, aby „zrealizować wizję, która tworzy świat bez wypadków, zerowej emisji i zerowego zatłoczenia”.
Nowe logo opierać ma się na „silnym dziedzictwie”, jednocześnie nadając „bardziej nowoczesny i żywy” wygląd dotychczasowemu niebieskiemu kwadratowi, jaki występował w znaku General Motors. W nowym znaku pojawia się gradient kolorów w żywych odcieniach niebieskiego, który przywoływać ma „czyste niebo bezemisyjnej przyszłości”. Logo ma zaokrąglone krawędzie i mały font, które tworzyć mają „bardziej nowoczesny i wszechstronny charakter”. Podkreślenie litery M nawiązywać ma do poprzedniego logo General Motors oraz wizualnie przedstawić platformę Ultium – podstawę linii pojazdów elektrycznych nowej generacji. Litera M, jak wyjaśnia marka, wyglądem nawiązuje także do wtyczki elektrycznej.
[[{“fid”:”61080″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło: plants.gm.com
Zespół projektantów koncernu, który odpowiadał za stworzenie nowego logo, chciał zrównoważyć historię i zaufanie z wizją przyszłości General Motors. „To był projekt, który nasz zespół potraktował osobiście, nie tylko dla nas, ale dla 164 tys. pracowników reprezentowanych przez to logo. Na każdym kroku chcieliśmy działać celowo i świadomie, ponieważ to logo oznacza kreatywne i innowacyjne myślenie całej globalnej rodziny General Motors” – mówi Sharon Gauci, Executive Director w GM Global Industrial Design.
Znak został wprowadzony przy okazji startu nowej kampanii marketingowej General Motors – „Everybody In” – która promować ma przyspieszenie masowego wprowadzania pojazdów elektrycznych. Koncern zapowiedział m.in., że do 2025 roku wyprodukuje 30 nowych pojazdów elektrycznych. W akcji wezmą udział influencerzy tacy jak pisarz Malcolm Gladwell, surferka Bethany Hamilton, instruktor fitness Cody Rigsby czy piłkarka Erin A. Simon.
Źródło: plants.gm.com
Jak komentuje Deborah Wahl, Global Chief Marketing Officer w General Motors, obecnie istnieją m.in. rozwiązania, możliwości i technologie, dzięki którym każdy może mieć dostęp do pojazdu elektrycznego, co odzwierciedlać mają nowa tożsamość i kampania marki. (ak)
Zdjęcie główne: plants.gm.com