„Wizerunek instytucji kultury jest pochodną wartości, które są dla danej instytucji ważne, którymi dzieli się ze swoją publicznością i którymi kierują się pracujący w niej ludzie” – czytamy na łamach Gazety Finansowej.
Zdaniem Agaty Wąsowskiej-Pawlik, autorki tekstu, ważny jest wizerunek instytucji państwowej, ale „nie powinien on w żadnym razie stanowić priorytetu w podejmowanych działaniach. Najważniejsze są treści, działania, realizowane projekty, choć przekładają się one rzecz jasna na wizerunek”. Ponadto o postrzeganiu danej instytucji w dużej mierze decydują jej pracownicy, kultura pracy oraz podejście do odbiorców. Ponadto dobra komunikacja jest kluczem do dotarcia do właściwej grupy odbiorców.
„W zarządzaniu wizerunkiem instytucji kultury mają znaczenie te same zasady, którymi kieruje się biznes. Pracownicy kultury muszą mieć świadomość tego, jakimi prawami rządzi się współczesny świat, nadążać za zmieniającym się światem mediów, zwłaszcza, że ich funkcja recenzencka wyraźnie zanika” – podsumowuje autorka. (kg)