poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościGliwice mają kłopot z wyborem nowego logo

Gliwice mają kłopot z wyborem nowego logo

W ogłoszonym we wrześniu 2017 roku głosowaniu, o którym pisaliśmy na PRoto, przedstawiono trzy propozycje logotypów przygotowane przez firmę Rio Creativo ze Słupska. Problem w tym, że plebiscyt nie przyniósł zwycięzcy – jak czytamy na oficjalnym portalu Gliwic, dwie grafiki otrzymały dokładnie taką samą liczbę głosów, a na trzecią nie zagłosował prawie nikt.

„Ponieważ wynik konsultacji nie pozwala na jednoznaczny wybór jednego z zaproponowanych znaków, prace nad wyłonieniem nowego logotypu Gliwic będą kontynuowane” – mówi Krystian Tomala, zastępca prezydenta miasta. Na dwie z trzech propozycji zagłosowało 575 gliwiczan (47,1 proc. głosujących). Najmniej głosów (69 – to 5,7 proc. głosujących) otrzymał logotyp z literą „W” nawiązującą kształtem do radiostacji, charakterystycznego punktu miasta.

Łącznie wypełniono 1314 ankiet, z czego ważnych było 1219.

Najpopularniejsze propozycje logotypów

Logotypy, które zebrały najwięcej głosów

Najmniej popularna propozycja logotypu

Najmniej popularny logotyp

Ze względu na to, że żadna propozycja firmy Rio Creativo nie spotkała się z przychylnością mieszkańców, Gliwice planują ogłoszenie konkursu – czytamy na oficjalnym portalu miasta.

Część mieszkańców do całej sprawy odnosi się krytycznie. Gliwiczanie na łamach serwisu portalsamorzadowy.pl i 24.gliwice.pl zwracają uwagę, że konsultacje społeczne nie cieszyły się zbyt dużą popularnością – wziął w nich udział niecały jeden procent uprawnionych do głosowania. Zauważają też, że zamiast zlecać słupskiej firmie wykonywania logotypów, Gliwice powinny od samego początku ogłosić otwarty konkurs – na który urząd miasta zdecydował się tak czy inaczej. Mieszkańcy dodają, że poprzednie logo nikomu nie przeszkadzało, a koszty (11 tys. zł) poniesione w związku z przygotowaniem propozycji były niepotrzebne.

Serwis portalsamorzadowy.pl poprosił o komentarz architekta Jakuba Kowalskiego z pracowni Gruba Tektura, który odniósł się między innymi do sposobu wyboru logotypu miasta.

„Gotowe logo ocenić musi rada składająca się z osób, które posiadają wykształcenie w zakresie projektowania znaków graficznych. W razie wątpliwości takie grono, działające z polecenia władz miejskich, powinno mieć możliwość złożenia swoich zastrzeżeń lub odrzucenia propozycji” – zauważa na portalsamorzadowy.pl architekt. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj