Nowiny Gliwickie informują, że ruszyła właśnie kampania promująca województwo śląskie. Zgodnie z ideą projektu, województwo będą reklamować wybrane miasta. Za ich wybór odpowiada Grupa Eskadra. Zdaniem władz Gliwic, które nie zostały wybrane do kampanii, agencja wzięła pod uwagę miejscowości, „które jakoś pasowały jej do konwencji czy pomysłu”. Miejscowościom, nie wziętym pod uwagę agencja nie dała możliwości wpływania „na to, co jest pokazywane i gdzie”, przekonuje autor.
Dziennikarz ubolewa nad tym, że w „pionierskiej w pewnym sensie kampanii” regionu nie dano szansy wielu miastom. W odróżnieniu od większych, dynamicznie rozwijających się sąsiadów, takich jak Wrocław, miejscowości takie jak Gliwice nie miały dotychczas opracowanej strategii promocji.
W materiałach reklamowych śląskiego pojawią się natomiast nazwy innych siedmiu śląskich miast. „Można ten pomysł oceniać różnie, może budzić kontrowersje, ale na pewno dzięki niemu te nazwy zapadną w pamięć tych, do których kampania jest skierowana”, pisze z żalem dziennikarz gliwickiej gazety.(ał)