wtorek, 5 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościGlobalne wydatki na reklamę wzrosną, napędzane rozwojem marketingu cyfrowego

Globalne wydatki na reklamę wzrosną, napędzane rozwojem marketingu cyfrowego

Jak wyliczył Carat, w 2016 roku globalne wydatki marketingowe wyniosą 529 mld dolarów. Najbardziej skurczą się wydatki na reklamę w mediach drukowanych, natomiast nadal szybko będą rosły nakłady na reklamę cyfrową.

W porównaniu do 2015 roku globalne wydatki reklamowe mają wzrosnąć o 25 mld dolarów (4,7 proc.). Według prognozy sieci Carat najszybciej rozwijającym się segmentem ma być reklama cyfrowa (14,3 proc.). Jej udział w całkowitych wydatkach reklamowych w 2016 roku ma wynieść 26,5 proc. Nadal największym segmentem pozostanie reklama telewizyjna, choć jej udział spadnie z 42 do 41,3 proc.

W marketingu cyfrowym najszybciej mają rosnąć wydatki na reklamę typu mobile i online video.

Zdaniem autorów wydatki marketingowe w Polsce, która jest drugim co do wielkości rynkiem w regionie (po Rosji), mają w 2016 roku wzrosnąć o 3,4 proc. W tym roku wzrost ten ma wynieść 3,7 proc.  (ks)

Cały raport

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj