poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościGłośny debiut XYZ: „prestiż” i „jakość”

Głośny debiut XYZ: „prestiż” i „jakość”

21 października 2024 roku wystartował nowy portal internetowy, XYZ. Jego premiera odbiła się w mediach głośnym echem.

Założycielem i redaktorem naczelnym serwisu jest Grzegorz Nawacki, wcześniej przez wiele lat związany z „Pulsem Biznesu”. Portal współfinansowany jest przez inwestorów zewnętrznych, wśród których wiodącym jest fundusz RiO założony przez Rafała Brzoskę, prezesa InPostu.

„Medium nowej kategorii dla ludzi ciekawych świata, poszukujących rzetelnych i pogłębionych informacji oraz analiz, a nie szybkich newsów” – tak określa się nowy portal.

Powstanie XYZ komunikowano już od kilku miesięcy. W tym czasie stopniowo ogłaszano m.in. transfery doświadczonych dziennikarzy i ujawniano, kto zasilił szeregi nowej redakcji. Kluczowym punktem była jednak wieczorna premiera, którą zorganizowano w warszawskim Ufficio Primo.

Jak sprawdził dla PRoto Instytut Monitorowania Mediów, od 20 do 24 października (do godziny 12:00), czyli w niecałe pięć dni, ukazało się 320 publikacji na temat nowo powstałego medium. Największy wzrost wzmianek widoczny jest 22 października, dzień po premierze.

Wszystkie publikacje wygenerowały zasięg na poziomie 483 tys. potencjalnych kontaktów z przekazem.  Ekwiwalent reklamowy tych treści szacowany jest na blisko 250 tys. złotych – podaje IMM.

W analizach widoczne są słowa takie jak „prestiż”, „jakość” „nowy” czy „lepszy” w kontekście nowego medium, w tym w relacjach z premiery – wynika z danych IMM.

Źródło: IMM

(mb)

Zdjęcie główne: facebook.com/xyzoficjalny

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj