GLS, dostawca usług kurierskich, 4 października 2021 roku zaprezentował nową identyfikację wizualną. Jak przekazuje marka, pomysł graficznego odświeżenia został „zainspirowany sukcesami GLS w szybko zmieniającym się świecie usług kurierskich”, a jednocześnie ma być wyrazem „ambicji związanych z rozwojem firmy”.
Nowa identyfikacja GLS ma nadać marce „świeży i pełen energii wygląd przystosowany do funkcjonowania w cyfrowej rzeczywistości”.
W zmienionej identyfikacji znalazło się połączenie niebieskiego i żółtego koloru. Symbol firmy – żółta strzałka – została włączona w literę G, której kształt jest bardziej zwarty od dotychczasowego. Cały skrót kończy się kropką, która ma symbolizować „specjalistyczne kompetencje GLS, misję świadczenia usług doręczenia »od punktu do punktu«” i relacje z klientami na miarę epoki cyfrowej”. „Ulepszony wygląd dopełnia jasny styl komunikacji marki o lekkim i dowcipnym tonie” – przekazuje GLS.
Poprzednie logo GLS
„Od ponad 30 lat dostarczamy najbardziej spersonalizowane i kompleksowe usługi. Nasi pracownicy i klienci wspólnie zbudowali solidną platformę współpracy. W związku z szybko zmieniającymi się potrzebami klientów i rynkiem usług kurierskich, nadszedł czas, abyśmy
i my się zmienili” – komentuje Martin Seidenberg, CEO GLS Group. „Zaktualizowana identyfikacja wizualna marki odzwierciedla charakter naszej pracy i nasze ambicje w sposób bardziej wyrazisty i innowacyjny. Jest dynamiczna, odważna, nowoczesna, sugestywna i osobista. Doskonale wyraża to, kim jesteśmy i kim będziemy” – dodaje.
Odświeżona identyfikacja wizualna marki będzie stopniowo wprowadzana na wszystkich rynkach w Europie i Ameryce Północnej. (mb)