czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościGoldenLine wystawia pracodawców na próbę

GoldenLine wystawia pracodawców na próbę

Profil pracodawcy na GoldenLine został znacząco zmodyfikowany. Najważniejszą zmianą jest umożliwienie użytkownikom wystawienia oceny swojemu obecnemu oraz byłemu pracodawcy.

„Ocena ma charakter hasłowy i polega na określeniu plusów i minusów pracy w danej firmie. Zaletami mogą być przykładowo wynagrodzenie, atmosfera, możliwość rozwoju, godziny pracy, natomiast wadami: ciągły stres, korporacyjność, niska płaca, brak benefitów. Informacje zatem powinny być krótkie, aby prosto i konkretnie określić warunki pracy w danej firmie.” – czytamy w komunikacie GoldenLine. Komentarze, zanim zostaną opublikowane w serwisie, muszą zostać zaakceptowane przez moderatora.

Wprowadzono ponadto warunki, jakie musi spełnić dana osoba, aby ocenić pracodawcę. Po pierwsze musi być użytkownikiem GoldenLine co najmniej 6 miesięcy, a w swoim doświadczeniu mieć wpisane, że pracuje lub pracowała dla firmy, którą chce ocenić. W ten sposób, w przypadku usunięcia pracodawcy z życiorysu w profilu, znika również opinia, którą wystawił jego właściciel. Warunkiem opublikowania opinii jest również to, że musi być wyważona i zakładać dobrą wolę. Jeśli zawierać będzie tylko negatywne oceny, nie pojawi się na stronie.

Jaki wpływ to rozwiązanie ma na wizerunek firm? Joanna Kotzian, employer branding manager w HRK, twierdzi, że wszystko zależy od dojrzałości firmy. Pożądanym efektem byłaby mobilizacja pracodawców do działań z zakresu employer brandingu oraz większa dbałość o wizerunek. „Niestety większość firm, źle rozumie ideę employer brandingu i myśli, że jedna ulotka i news w internecie wszystko załatwią. Tymczasem to złożony proces, który powinien być poprzedzony porządną diagnozą sytuacji oraz tego, co firma ma do zaoferowania swoim pracownikom i kandydatom do pracy” – mówi Kotzian. Podkreśla, że jeżeli firma w jakiś sposób zapracowała sobie na negatywny wizerunek, musi liczyć się z tym, że w sieci pojawi się sporo niepochlebnych opinii na jej temat. Zawsze może zdarzyć się i tak, że po prostu sfrustrowany pracownik wykorzysta to narzędzie do niesprawiedliwej oceny. Z taką oceną łatwiej jednak polemizować, wykorzystując twarde argumenty. Jednym ze sposobów wykorzystywanych przez firmy w tym względzie jest – jak podaje Kotzian –  tzw. social media policy, która może np. regulować to, kto w firmie wypowiada się w konkretnych tematach. „Zwykle sprowadza się to do tego typu ograniczeń. Zakazanie pracownikom wystawiania oceny jest mało polityczne i świadczy o tym, że wizerunek firmy posiada poważne rysy. Jest też w praktyce trudne do wyegzekwowania. Świadome organizacje powinny zachęcać ludzi, by dzielili się swoimi poglądami na ich temat z innymi, zwłaszcza jeśli mają powody do zadowolenia. To najlepszy sposób na promocję pracodawcy” – zaznacza specjalistka z HRK.

Pierwsze profile zostaną utworzone automatycznie. W ten sposób, wraz z uruchomieniem zmian, w serwisie pojawi się ich ponad 50 tys. Osoby, które mają danego pracodawcę w swoim doświadczeniu, mogą uzupełniać jego profil o dane typu: adres oraz logotyp. Daje to możliwość modyfikowania przez firmę treści informacji w profilu, ale nie daje kontroli nad opiniami, które pojawiają się na jego tablicy. (bs/es)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj