sobota, 21 września, 2024
Strona głównaAktualnościGoogle: 18 mln dolarów na lobbing polityczny

Google: 18 mln dolarów na lobbing polityczny

Google wydaje rocznie 18 mln dolarów na lobbing. Więcej środków przeznaczył na ten cel tylko General Electric – informuje wyborcza.biz.

Portal, powołując się na raport dziennika Washing Post, zaznacza, że jeszcze w 2004 roku w Google nie było osoby zajmującej się promocją usług w świecie polityki, a na lobbing firma nie wydawała ani centa. Jednak już w osiem lat później firma z Mountain View przeznaczyła 18,2 mln dolarow na finansowanie kampanii politycznych, wspieranie think-tanków promujących zarówno demokratyczne, jak i republikańskie wartości. Skąd ta zmiana?  „Technologia jest coraz bardziej znaczącym tematem debat w Waszyngtonie. Dla nas ważne jest, by w nich uczestniczyć” – tłumaczy Susan Molinari, była republikańska kongresmenka z Nowego Jorku, która obecnie jest najważniejszym lobbystą Google’a.

Co dokładnie jednak lobbuje Google? Jak informuje autor artykułu, obecnie firma walczy o to, by uniemożliwić amerykańskim agencjom wywiadowczym, takim jak NSA, uzyskiwanie dostępu do danych zgromadzonych na serwerach firmy. Jednocześnie próbuje też sprzedawać swoje usługi chmury obliczeniowej agencjom rządowym. (mw)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj