Google poinformował na swoim blogu, że podejmie działania, które mają na celu ograniczenie obecności irytujących reklam w sieci. Chodzi m.in. o pop-upy, które są najpowszechniej stosowane – czytamy. Firma powołuje się na dane uzyskane przez Coalition for Better Ads, czyli organizację, do której należy m.in. Google.
Gigant z Mountain View przygotował poradnik, w którym wyjaśnia, w jaki sposób reklamodawcy mogą działać bardziej efektywnie – czytamy dalej.
Google chce ułatwić wydawcom umieszczanie na stronach odpowiednich reklam i dlatego będzie je nadzorował i powiadamiał właścicieli witryn, jeśli ich reklamy będą zbyt nachalne. Firma będzie również informowała o tym, jak tworzyć reklamy, aby były zgodne ze standardami wypracowanymi przez Coalition for Better Ads. Jak czytamy, Google chce wdrożyć te działania w ciągu najbliższych tygodni.
Więcej informacji można znaleźć na stronie. (pk)