Firma Google podała informację o tym, że zamierza wprowadzić funkcję blokowania natarczywych reklam w swojej przeglądarce Chrome. Jak podaje portal techcrunch.com, oficjalna data jest już znana – 15 lutego 2018 roku.
Czytaj więcej: Nadchodzi domyślne blokowanie reklam w Google Chrome?
Google chce wprowadzić automatyczne blokowanie reklam w przeglądarce Chrome
Jak czytamy dalej, nowe narzędzie nie będzie blokowało wszystkich reklam pojawiających się na portalach, ale tylko te, które nie spełniają nowych wymogów stawianych przez inicjatywę Coalition for Better Ads.
Źródło informuje, że Google już od jakiegoś czasu współpracuje z domami mediowymi, aby upewnić się, że będą przestrzegać nowych standardów w momencie, kiedy funkcja wejdzie w życie.
Jak podaje portal, koncern z Mountain View ma nadzieję, że nowe narzędzie sprawi, że użytkownicy przeglądarki Chrome przestaną wykorzystywać programy do blokowania natarczywych reklam. Nie od dziś wiadomo, że jednym ze źródeł przychodów Google’a jest sprzedaż reklam, zaś takie adblocki są w kontrze do tego, czytamy. (jg)