Google chce ułatwić reklamodawcom oznaczanie reklam politycznych, które zawierają treści wygenerowane przez sztuczną inteligencję. W nowej aktualizacji firma wprowadziła specjalne komunikaty, które zostaną dołączone do każdego politycznego przekazu promocyjnego wskazanego przez reklamodawcę jako zawierający „syntetyczne lub cyfrowo zmienione treści” – informuje theverge.com.
W 2023 roku Google zaczęło wymagać od reklamodawców politycznych oznaczania przekazów promocyjnych AI „wyraźnymi i widocznymi” komunikatami. Firma postanowiła ułatwić ten proces i automatycznie dołączać oznaczenia w reklamach za każdym razem, gdy reklamodawca wskaże, że dana treść jest „zmieniona lub syntetyczna” – czytamy.
Automatyczne komunikaty pojawią się w kanałach Google’a i w YouTube Shorts na urządzeniach mobilnych oraz w reklamach strumieniowych wyświetlanych na telefonach, komputerach, w telewizji i w internecie – dowiadujemy się. (ao)
Źródło: theverge.com, Google will now generate disclosures for political ads that use AI, Emma Roth, 3.07.2024