Google 7 października 2021 roku zaktualizował swoje zasady dotyczące reklam i monetyzacji. Zapowiedział, że Google i YouTube nie będą zezwalały na publikowanie treści rozpowszechniających nieprawdziwe informacje na temat istnienia i przyczyn zmian klimatu, sprzecznych z faktycznym stanem wiedzy naukowej.
W komunikacie platformy czytamy, że zakaz ten obejmie przede wszystkim treści zaprzeczające faktom, że emisja gazów cieplarnianych i działalność człowieka przyczyniają się do ocieplenia klimatu. Zmiana zasad uniemożliwi wydawcom, reklamodawcom i twórcom YouTube’a zarabiana na treściach, które naruszają powyższe postanowienia.
Serwisy zapewniły, że będą wnikliwie przyglądać się zgłoszeniom naruszeń tych zasad. Nie będą blokować treści omawiających zjawisko denializmu klimatycznego oraz informacji, które zawierają nieprawdziwe stwierdzenia, ale tłumaczą, dlaczego są one fałszywe.
Czytamy dalej, że tworząc tę politykę, Google konsultował się z autorytetami i ekspertami, pracującymi m.in. przy raportach Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu. Do wykrywania tych treści Google posłuży się automatycznymi narzędziami uzupełnionymi o możliwość personalnej weryfikacji.
Nowe zasady będą obowiązywać od listopada 2021 roku.
Google uzasadnia swoją decyzję chęcią wzmocnienia integralności swojego ekosystemu reklamowego. Jest to również zgodne z polityką firmy, która promuje zrównoważony rozwój i chce stawiać czoła zmianom klimatycznym – przekazuje firma. (as)