Odkąd Google zaprezentował swoje usługi reklamowe 18 lat temu, wiele się zmieniło – twierdzi Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads & Commerce w Google’u. „Ogromną częścią naszego życia jest teraz mobile, a ludzie bardzo szybko przechodzą od poszukiwania produktów do oglądania filmów i przeglądania treści. Jako marketerzy możemy teraz docierać do klientów na wiele różnych sposobów. To okazja, która staje się nie tylko coraz bardziej ekscytująca, lecz także skomplikowana. Właśnie dlatego prezentujemy uproszczone marki dla naszych usług reklamowych” – pisze Ramaswamy na blogu Google’a.
Gigant z Mountain View pokazał trzy brandy: Google Ads, Google Marketing Platform i Google Ad Manager. Jak podaje Ramaswamy, zmiany w identyfikacjach wizualnych idą w parze z upraszczaniem dostępnych dla reklamodawców i wydawców usług.
Markę Google AdWords zmieniono w Google Ads. Ma ona symbolizować cały zakres usług reklamowych, które oferuje firma technologiczna – od samej wyszukiwarki przez YouTube’a po Sklep Play czy Mapy Google.
Po lewej stronie znajduje się logotyp Google AdWords, po prawej – Google Ads
Usługi typu DoubleClick oraz Google Analytics 360 Suite spięto pod jedną marką: Google Marketing Platform. Gigant z Mountain View twierdzi, że wielu marketerów wskazywało na potrzebę stworzenia jednego narzędzia, w którym można byłoby planować, kupować i optymalizować reklamy oraz podglądać ich statystyki. Ujednolicona usługa ma być odpowiedzią na te prośby.
Na górze znajdują się logotypy dotychczas funkcjonujących usług. Na dole – logotyp Google Marketing Platform
Google połączyło też DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick Ad Exchange w jedno narzędzie: Google Ad Manager. Ma ono pomagać wydawcom organizować kampanie programmatic we współpracy z reklamodawcami.
Na górze znajdują się logotypy dotychczas funkcjonujących usług. Na dole – logotyp Google Ad Manager
(mp)