Google od 2015 roku prowadzi program Digital News Initiative, który ma za zadanie wspierać innowacyjność technologiczną w mediach. Jak podaje press.pl, pod koniec lutego 2018 roku koncern ogłosił rozpoczęcie piątej edycji DNI. Teraz program ma stać się częścią Google News Initiative – nowego funduszu, którego celem jest wzmocnienie mediów i osłabienie dezinformacji – podaje press.pl.
Google planuje przeznaczyć na nowy projekt 300 milionów dolarów – czytamy. Koncern poinformował, że zależy mu na umocnieniu wiarygodnych źródeł informacji w internecie i rozwoju cyfrowych subskrypcji, stąd pomysł na stworzenie GNI – informuje źródło.
Firma wprowadziła też usługę „Subskrybuj z Google”, do której może dołączyć każdy wydawca – czytamy. Polega ona na tym, że użytkownicy mogą kupować dowolne treści za pośrednictwem swojego konta Google. Koncern zaznacza, że większość wpływów z tytułu tej usługi przekaże wydawcom. (jg)