W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o tym, że marki zaczęły wycofywać się ze współpracy reklamowej z YouTube‘em, ponieważ w serwisie materiały zamieszczane przez reklamodawców pojawiały się obok filmów publikowanych przez organizacje terrorystyczne czy przedstawiających inne obraźliwe treści.
Jak informuje adweek.com, Google planuje wykorzystywać sztuczną inteligencję, aby móc lepiej dopasowywać materiały reklamodawców do filmów w serwisie. W tym celu internetowy gigant z Mountain View rozpoczął już współpracę z zewnętrznymi firmami, które mają mu pomóc w opracowaniu technologii ułatwiającej rozpoznawanie treści, które mogą być uznawane za obraźliwe.
Rzecznik prasowy Google’a powiedział w rozmowie z portalem adweek.com, że organizacje, z którymi nawiązano współpracę, są akredytowane przez radę Media Rating Council do przeprowadzania weryfikacji reklam, ale nie poinformował, o jakie konkretnie firmy chodzi.
„Aby zapewniać większą transparentność i widoczność naszym partnerom reklamowym, będziemy współpracować z zaufanymi dostawcami, aby gwarantować bezpieczeństwo markom współpracującym z YouTube’em” – napisał w oświadczeniu rzecznik Google’a. (pk)