piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościGoogle walczy ze złymi praktykami w reklamie online. W 2014 r. zablokował...

Google walczy ze złymi praktykami w reklamie online. W 2014 r. zablokował 214 tys. reklamodawców

Działania Google’a są efektem prowadzonej polityki eliminowania złych praktyk w reklamie online. Internetowy gigant zapewnia przy tym, że stara się utrzymać sieć w stanie wolnym od złośliwego oprogramowania, oszustw i działań przestępczych.

Google opublikował dane liczbowe na swoim blogu. Jak poinformował Vikaram Gupta, dyrektor inżynierii reklamy w Google, firma w 2014 roku zablokowała 524 mln i zablokowała 214 tys. reklamodawców.  7 tys. reklamodawców zablokowano za promocję fałszywych dóbr, 250 tys. stron z powodu złośliwego oprogramowania. 33 tys. sprzedawców zbanowano za złe praktyki w usłudze Google Shopping, a ponad 5 tys. reklamodawców za próby wyłudzenia. Jak przyznaje Google, oszuści korzystają z coraz bardziej wyszukanych metod.

„Podczas gdy stanowi to niewielki ułamek całkowitych reklam na naszej platformie – zdecydowana większość reklamodawców stosuje się do naszych zasad i działa w sposób odpowiedzialny” – podkreślił przy tym. Pracownik Google’a przytacza także przykład z serii reklam, które wyglądały jak zwykłe ogłoszenia wynajmu nieruchomości i spełniały zasady Google’a, ale co dodatkowo analiza wykazała były przykrywką dla oszustwa, bo reklamowana usługa nawet nie istniała. (mw)

 

kliknij, aby powiększyć

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj