Google wprowadza specjalne oznaczenia wyników wyszukiwania i wiadomości w sekcji „News”. Mają wskazywać, które informacje można uznać za rzetelne – opisuje next.gazeta.pl.
Od jakiegoś czasu na całym świecie toczy się dyskusja na temat tzw. fake newsów i weryfikowania nieprawdziwych informacji. W związku z tym dystrybutorzy newsów, czyli m.in. Facebook i Google, zostali zobowiązani do aktywnego zwalczania problemu.
Jak informowaliśmy w marcu 2017 roku, Facebook wprowadził oznaczenia fałszywych wiadomości.
Teraz czas na Google. Jak czytamy, przez ostatnie kilka miesięcy testowane były specjalne oznaczenia wyników wyszukiwania i wiadomości wyświetlanych w sekcji „News”. Mają one wskazywać, które informacje można uznać za rzetelne. Teraz mechanizm dostępny jest globalnie, również w Polsce – podaje źródło.
Jak dalej czytamy, przy konkretnych wiadomościach lub ich fragmentach mają pojawić się tekstowe opisy dotyczące tego, czy informacja jest zweryfikowana i może być uznana za wiarygodną lub fałszywą (w całości lub w części). Oznaczenia nie będą jednak pokazywać się przy wszystkich wynikach wyszukiwania czy newsach ze względu na to, że Google nie wykorzystuje do weryfikowania informacji własnych mechanizmów. Korzysta w tym zakresie z usług innych – zaprasza do współpracy zainteresowanych wydawców, którzy po pozytywnej ocenie firmy mogą dodawać do wiadomości odpowiednie oznaczenia, wykorzystując Schema.org ClaimReview lub widżet Share the Facto – czytamy.
Jak podaje dalej źródło, Google ma świadomość, że różni wydawcy mogą oznaczać tę samą wiadomość w odmienny sposób. Firma wie, że rozwiązanie nie jest idealne, ma jedynie pomóc użytkownikom bardziej świadomie korzystać ze znalezionych informacji – czytamy. (mb)