„Kilkukrotnie ogłaszano jej śmierć, ale Google jest widocznie mistrzem reanimacji: informacja prasowa wraca i ma przed sobą świetlaną przyszłość” – czytamy na blogu agencji Lewis PR. Google zaczęło wyświetlać informacje prasowe w zakładce Google News, wśród pozostałych informacji z mediów.
Jako pierwsza o tej zmianie poinformowała agencja Reuters. Według jej informacji zmiany w algorytmie wyświetlania wyników wprowadzono we wrześniu zeszłego roku. Jak przypomina Michiel de Ruijter, autor wpisu na blogu Lewis PR, Google od dawna żyje w skomplikowanym związku z wydawcami mediów. Koncern chce bowiem sięgnąć do każdego dostępnego źródła informacji, wydawcy natomiast oczekują pieniędzy za wykorzystanie ich publikacji. Samo Google tłumaczy, że celem zmian jest maksymalne przyspieszenie przepływu informacji.
Jak zaznacza de Ruijter, zgodnie ze standardami Google informacje prasowe powinny zawierać przydatne treści, linki do innych ciekawych materiałów, oraz posiadać zdjęcia i infografiki. Włączenie informacji prasowych do źródeł, z których korzysta Google, może więc wpłynąć na polepszenie jakości infopresów.
Z drugiej strony krytycy takiego rozwiązania obawiają się, że firmy będą miały pełną kontrolę nad informacjami, które są im poświęcone. „Tradycyjna informacja prasowa ma służyć jej twórcom i zawsze będzie subiektywna. Mogę zrozumieć krytykę dotyczącą nieobiektywnych informacji, ale nie sądzę, żeby czytelnicy korzystali tylko z jednego źródła informacji” – komentuje autor. (ks)