To niesamowite, że nadal tak duża część działań w mediach społecznościowych prowadzona jest bez wyznaczenia celów. Albo z wyznaczeniem takich, które są nierealne lub takich, które wcale nie są najważniejsze dla danej organizacji. Social media to miejsce, gdzie można robić o wiele więcej rzeczy, niż bezpośrednio wpływać na sprzedaż (co często nie działa tak, jak byśmy chcieli). Może być to także mitycznie budowana społeczność wokół marki (bez zastanawiania się co to znaczy).
Przykłady wielu firm pokazują, że na te działania należy patrzeć szerzej. Być może to, co możemy osiągnąć, to poprawa komunikacji wewnętrznej, albo employer branding? A może crowdsourcing? Mamy do dyspozycji tysiące, jak nie dziesiątki tysięcy naszych konsumentów, którzy za darmo podzielą się z nami opinią o naszych produktach, lub zaproponują nam nowe rozwiązania. A może naszym celem będzie walka z mitami wokół naszego produktu, albo całej kategorii? Producenci filtrów do wody muszą przede wszystkim walczyć z zaszczepionym w nas przekonaniu, że woda z kranu jest trująca – badania mówią zupełnie co innego! A może powinniśmy skupić się na obsłudze klienta? Dla operatorów sieci komórkowych i banków to jedno z ważniejszych działań w social media.
Dodatkowo jasne określenie, co chcemy osiągnąć pomoże nam ustalić realne założenia i targety na dany okres, w przeciwnym wypadku okaże się, że prowadzimy działania crowdsourcingowe, które mierzone są… liczbą sprzedanych produktów. A to oczywiście bez sensu. Tak więc zastanówmy się najpierw, co chcemy osiągnąć naszymi działaniami i zdefiniujmy adekwatne cele. Bez tego będzie to po prostu „zbieranie lajeczków”.
22 maja
zapraszamy na szkolenie otwarte z Michałem Góreckim
Budowa strategii komunikacji w mediach społecznościowych
Sprawdź PROGRAM
Zapisz się
Szkolenie odbędzie się w Warszawie
Ostatni dzwonek! Zapisy na szkolenie przyjmujemy tylko do 19 maja do g. 12:00
Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto – www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia “szyte na miarę” – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne