Gościem programu Marketing Mix w Radiu PiN był Paweł Trochimiuk, prezes Partner of Promotion. Jak podano w audycji, szacuje się, że rynek usług PR jeszcze w tym roku wzrośnie o około 40%. Tendencja ta, zdaniem Trochimiuka, zależna jest od rozwoju całej gospodarki, jak również świadomości klientów odnośnie tego, jak bardzo działania PR-owskie są potrzebne. Obecnie do największych wyzwań należą: wdrażanie nowych narzędzi i nadążanie za trendami światowymi, po które przychodzą klienci.
Za „kręgosłup” rynku PR Trochimiuk uznał agencje, które oferują największy pakiet usług. Coraz bardziej popularne w PR są także działania skoncentrowane wokół odpowiedzialności społecznej biznesu. Stanowią one wyzwanie dla niewielkich firm, znajdujących się poza Warszawą. Osobnym trendem w PR, który daje się zauważyć już od kilku lat, jest internet.
Istnieją produkty, które promowane są albo wyłącznie przy jego użyciu albo głównie przez kanały internetowe, komunikatory i produkty skierowane do bardzo młodych ludzi. Zdaniem prezesa Partner of Promotion na pewno można by utworzyć firmę, której aktywność skupiałaby się głównie na kampaniach informacyjnych prowadzonych w internecie. (jk)