Brytyjska organizacja non-profit Missing People przeprowadza akcję, której celem jest zachęcenie grających w Pokemon Go do poszukiwania zaginionych osób podczas łapania wirtualnych stworków – czytamy na stronie organizacji, missingpeople.org.uk.
Akcję rozpoczęto na Trafalgar Square podczas wydarzenia dla grających w Pokemon Go, na którym pojawiło się około 4 tys. osób. Stworzono reklamy zewnętrzne, umieszczone w popularnych punktach komunikacyjnych Londynu takich jak choćby jedna z największych w Londynie stacji kolejowych – Waterloo. Miejsca rozwieszenia plakatów wyznaczono dzięki porównaniu okolic, w których ostatnio widziano zaginione osoby, z punktami popularnymi wśród graczy.
Plakaty pojawiają się na przystankach i na ziemi. Przypominają pokeballe służące do łapania stworków i zawierają podstawowe informacje o zaginionych wraz ze zdjęciem i dostępnym całodobowo numerem alarmowym.
Na stronie missingpeople.org.uk czytamy, że akcję zorganizowała agencja reklamowa BBH Barn London, a finansowanie zapewniła firma JCDecaux, która zajmuje się kampaniami outdoorowymi. (mp)
zdjęcia: http://www.missingpeople.org.uk