czwartek, 2 stycznia, 2025

Grillowanie na FB

Jedzenie i zdjęcia coraz częściej idą ze sobą w parze. „Dlatego Instagram stanowi znakomitą platformę do promocji i produktów spożywczych, a także usług gastronomicznych” – czytamy w Marketingu w Praktyce.

Miesięcznik informuje, że marki spożywcze starają się wyjść poza schemat informowania o przepisach. Jak więc marki z branży gastronomicznej radzą sobie w mediach społecznościowych? Anna Malczewska, autorka artykułu, podaje za przykład akcję rumuńskiego Lidla, zatytułowaną „Społecznościowy grill”. Internauci mogli zobaczyć w czasie rzeczywistym na Facebooku, jak szef kuchni grillował produkty. „Należało jak najszybciej chwycić wybrany kawałek mięsa i był twój, dostarczony w 40 min pod wskazany adres. Co fajne, dodatko­wo istniała możliwość dawania poprzez komentarze instrukcji kucharzowi, jak ma być wysmażone twoje danie” – czytamy dalej.

Z kolei marka Pringles zleciła fanom, by nakręcili filmik z wy­korzystaniem opakowania po chipsach. Zgłoszenia były kolekcjonowane z Facebooka, Twittera, Instagramu i YouTube’a. Bardzo często w akcje marek z branży FMCG są angażowani blogerzy. „I jeszcze na koniec coś, co zawsze w tej bran­ży się liczy: uczciwość i pełna informacja o produktach, czyli wycieczki do fabryki, pokazywanie zakładu, nieukrywanie skład­ników, sposobu produkcji, rzetelne odpo­wiadanie na pytania”. Jak informuje Malczewski, taki efekt udało się osiągnąć firmie Domino’s Piz­za, która za pomocą wideo pokazała jak powstaje ich pizza, a także McDonalds’owi, który  odpowiadał na swojej stronie na wszyst­kie pytania konsumentów. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj