24 marca 2025 roku grupa medialna Agora wprowadziła zmiany w identyfikacji wizualnej, które mają być odpowiedzią na wieloletnią ewolucję przedsiębiorstwa oraz rozszerzenie jego działalności. Celem modyfikacji jest także podkreślenie pozycji grupy jako „dynamicznego, nowoczesnego lidera w swojej branży”.
Grupa Agora stanowi wielowymiarową strukturę, która wspiera rozwój różnych inicjatyw medialnych, rozrywkowych i reklamowych, jednocześnie zachowując spójność każdego z obszarów. Nowa identyfikacja wizualna ma podkreślić dynamiczną transformację przedsiębiorstwa z wydawcy prasowego w nowoczesną grupę mediową.
Jak przekazuje Agora, nowy logotyp jest połączeniem minimalizmu i profesjonalizmu. Z poprzedniej identyfikacji zachowano charakterystyczny czerwony akcent, symbolizujący polskie korzenie firmy i jej zaangażowanie społeczne, a także subtelny prześwit, który ma nawiązywać do otwartości przedsiębiorstwa na zmiany.

Nowe logo

Poprzednie logo
Anna Marucha, dyrektorka komunikacji korporacyjnej Grupy Agora, zaznacza, że dotychczasowy logotyp funkcjonował w niezmienionej postaci od lat 90. „Jednak w ciągu 35 lat Agora z wydawcy prasowego przekształciła się w nowoczesną grupę mediową. Zmieniając nasz logotyp, staraliśmy się połączyć tradycję i historyczne dziedzictwo Agory z otwartością na rozwój i zmiany, które towarzyszą dziś mediom” – dodaje Marucha.
Za projekt nowego logotypu odpowiada Jacek Utko, autor m.in. szaty graficznej „Gazety Wyborczej”. Całość identyfikacji wizualnej i materiałów graficznych zostały przygotowane przez zespół grafików ze studia multimedialnego „Wyborczej”. (ao)