12 maja 2021 roku Grupa LOTOS ogłosiła przetarg, w którym chce wyłonić agencję świadczącą usługi public relations z doświadczeniem na rynku krajowym i międzynarodowym. Współpraca zakłada roczne wsparcie w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Do szczegółowych zadań należeć będzie m.in. budowanie i podtrzymywanie kontaktu z mediami, przygotowywanie komunikatów prasowych oraz materiałów specjalistycznych. Dodatkowo wybrana agencja będzie wspierała markę w organizacji briefingów, konferencji prasowych czy wydarzeń umożliwiających bezpośredni kontakt mediów z przedstawicielami spółki, a także prowadziła działania z obszaru PR-u produktowo-usługowego czy komunikacji kryzysowej.
Spółka przeprowadzi przetarg w dwóch etapach. Marka na etapie składania ofert przedstawia pierwsze zadanie. Dotyczy ono „wielkiej inwestycji HBO – Hydrokrakingowego Bloku Olejowego”. Firma prosi o przedstawienie planu komunikacji zewnętrznej (w tym społecznościowej) i wewnętrznej projektu. Pod uwagę należy wziąć ewentualne protesty społeczności lokalnej – miejscowości sąsiadujących z LOTOSEM przeciwko budowie instalacji, których powodem miałby być „potencjalny hałas, odory i magazynowanie większych ilości węglowodorów”, które mogą stanowić „zagrożenie dla środowiska i życia okolicznych mieszkańców”.
Po zgłoszeniach w ramach pierwszego etapu (prekwalifikacja), do drugiego zostanie zakwalifikowanych maksymalnie pięciu oferentów. Otrzymają oni zapytanie ofertowe. w którym m.in. wymagane będzie wykonanie innego zadania oraz złożenie oferty handlowej
Kompletne oferty należy składać na stronie do 28 maja 2021 roku do godziny 14:00. (kd)