Od rozpoczynającego się roku akademickiego Grupa Onet-RAS Polska współpracuje z Uniwersytetem SWPS, współtworząc nowy kierunek studiów podyplomowych – Digital Media. W ramach umowy na uczelni realizowany będzie program szkoleniowy Grupy należącej do Ringier Axel Springer – Digital Media Campus , który obejmuje zagadnienia dziennikarstwa internetowego. Wszystkie zajęcia warsztatowe będą prowadzone przez praktyków oraz dziennikarzy, którzy na stałe współpracują z Grupą Onet.
„Jesteśmy pierwszą firmą medialną na rynku, która podjęła taką inicjatywę” – mówi Piotr Łęgowski, Head of Digital Media Campus. „Projekt, który pierwotnie był adresowany do pracowników naszej Grupy, spotkał się z dużym zainteresowaniem uczelni wyższych, gdzie prowadziliśmy zajęcia dla studentów dziennikarstwa. W tym roku wchodzimy na wyższy poziom i uruchamiamy wspólnie studia podyplomowe dla wszystkich” – tłumaczy dalej.
Jak czytamy w informacji prasowej, wśród wykładowców nowego kierunku znajdą się między innymi: Bartosz Węglarczyk, Jarosław Kuźniar, Michał Pol czy Katarzyna Janowska, a także specjaliści z zagranicy.
Studia skierowane są do osób aktywnych zawodowo, pracujących w środowisku medialnym, które na co dzień stają przed wyzwaniami związanymi z postępującą digitalizacją mediów – szczególnie dziennikarzy, osób odpowiedzialnych za budowanie wizerunku mediów oraz absolwentów studiów komunikacyjnych.
„Przeniesienie szeroko rozumianej działalności z obszaru dziennikarstwa i mediaworkingu do internetu jest już faktem” – zauważa dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik merytoryczny studiów. I dodaje: „oferta studiów podyplomowych Digital Media jest adresowana do tych, którzy chcą zdobyć i rozwinąć swoje kompetencje w tym zakresie, by lepiej wykorzystywać możliwości, jakie daje digitalizacja, by utrzymać się i rozwijać na rynku medialnym”.
Absolwenci studiów posiądą wiedzę z obszaru społecznego funkcjonowania i wpływu mediów, podstawowych norm prawnych i etycznych regulujących działanie digital media, najnowszych technik komunikacji oraz metod badania rynku mediów. Studenci uzyskają także praktyczną wiedzę z prawa i etyki internetu, a także narzędzi jego badania, realizacji materiałów wideo, kreowania i zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych oraz budowania marki osobistej – czytamy w przesłanym materiale prasowym.
Jak informuje Grupa Onet-RAS Polska, to nie pierwsza współpraca Digital Media Campus z uczelnią. „Współpraca z SWPS jest kolejnym przedsięwzięciem akademickim realizowanym przez Digital Media Campus w Polsce. W ciągu ostatnich dwóch lat, w ramach Digital Media Campus na Uniwersytecie Wrocławskim i Uniwersytecie SWPS przeprowadzono niemal 30 tematycznych warsztatów, w tym zorganizowano dwie wizyty studyjne w Berlinie i Wrocławiu, co łącznie przełożyło się na prawie 200 godzin praktycznych zajęć”. W ramach programu szkolenia dotyczące pracy w mediach elektronicznych przeprowadziło 25 ekspertów, w tym między innymi: Jarosław Kuźniar (Onet Video), Bartosz Węglarczyk (Onet), Aleksandra Karasińska (Newsweek) czy Maciej Kabroński (Fakt24).
Więcej informacji o Digital Media Campus można znaleźć na stronie.
Pierwsze zajęcia odbędą się w ostatni weekend października.
Uniwersytet SWPS korzysta z danych Instytutu Monitorowania Mediów. (bm)