Grupa Robocza Public Relations w IAB Polska w październiku 2021 roku wybrała prezydium na kolejną kadencję. Szefową grupy kolejny raz została Joanna Berlińska z Lightscape (na zdjęciu głównym po lewej stronie), która pełni tę funkcję od marca 2021 roku. Jej zastępczynią jest Justyna Oracz z Fantasyexpo.
Grupa Robocza Public Relations w IAB Polska powstała w kwietniu 2019 roku. Jej celem jest definiowanie roli public relations w zdigitalizowanym świecie. Członkowie grupy tworzą publikacje i opracowania, uczestniczą w webinarach i konferencjach, skupiając się na tematyce digital PR czy nowych standardach mierzenia efektywności, dopasowanych do środowiska online. Członkami grupy są eksperci w dziedzinie public relations reprezentujący zarówno agencje, jak i ich klientów.
Joanna Berlińska jest założycielką i współwłaścicielką agencji marketingowej Lightscape, specjalizującej się w działaniach digital PR. Jest ekspertką w dziedzinie komunikacji marketingowej i wizerunku. Z branżą PR związana od 2004 roku. Specjalizuje się w komunikacji marek technologicznych i finansowych. Współpracowała z takimi firmami jak Intrum, ABB, CEDC, Grupa Inelo, Librus, Linux, Aviva, czy Manufaktura. Ukończyła międzynarodowe stosunki gospodarcze oraz marketing, a także studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim.
Justyna Oracz, Head of Communications w Fantasyexpo, zajmuje się komunikacją zarówno projektów własnych, jak i partnerów. Planuje i realizuje komunikację marek m.in. w obszarze e-sportu oraz gamingu. Przygotowywała projekty komunikacyjne między innymi dla takich marek jak Sprite czy CD-Action. Od przeszło roku należy do IAB Polska, gdzie oprócz działań w Grupie Public Relations, pełni funkcję szefowej Grupy Gry i Esportu. Absolwentka WSB o specjalizacji media masowe i komunikacja. (mb)