Marka Gucci opublikowała oświadczenie, po tym jak jeden z jej produktów uznano za rasistowski – pisze portal fortune.com. Chodzi o czarny sweter z zaciąganą na twarz kominiarką, na której wyszyto duże czerwone usta. Wielu osobom produkt ten skojarzył się z „blackface” (rodzajem teatralnego makijażu pochodzącego z XIX wieku ze Stanów Zjednoczonych, który uznawany jest za rasistowski – przyp. red) – czytamy.
W mediach społecznościowych rozpoczęła się dyskusja. Internauci zwracali uwagę, że Gucci zdecydowało się na wypuszczenie na rynek tego produktu akurat w Black History Month (który co roku obchodzony jest w USA w lutym – przyp.red.).
Źródło: twitter.com/tariqnasheed
Gucci wydało oświadczenie w tej sprawie, w którym marka przeprosiła i poinformowała o wycofaniu produktu ze sprzedaży. W jego treści czytamy: „Uważamy, że różnorodność jest podstawową wartością, która musi być w pełni przestrzegana oraz szanowana, i która stoi na czele każdej decyzji, którą podejmujemy”. Marka dodała również, że w pełni angażuje się w zwiększanie różnorodności w organizacji i że ten incydent będzie nauczką dla zespołu Gucci.
Źródło: twitter.com/gucci
Źródło przypomina, że Gucci nie jest jedyną znaną marką, która w ostatnim czasie została oskarżana o rasizm. Kilka miesięcy wcześniej Dolce&Gabbana musiało przeprosić za filmy, które przedstawiały, zdaniem internautów, nieprawdziwe stereotypy związane z kobietami azjatyckiego pochodzenia. (pm)