Początkowo Małopolska miała przeznaczyć 3 miliony na międzynarodową promocję przez linie lotnicze. Jednak po przyłączeniu się Izby Przemysłowo-Handlowej do projektu suma ta może wzrosnąć do 13 mln zł – czytamy w Gazecie Wyborczej Kraków.
Na taki rodzaj promocji zdecydowano się podczas negocjacji Kraków Airport z Ryanairem, który niedługo otworzy swoją bazę na lotnisku w Balicach. Warunkiem postawionym przez linie lotnicze było wsparcie ze strony władz samorządowych, m.in. promocję przylotów do Krakowa. Początkowo budżet na ten cel wynosił 3 mln zł – 1 mln zł od miasta, 2 mln zł – od województwa. Jednak udało się pozyskać jeszcze jednego partnera, czyli Izbę Przemysłowo-Handlową, która ma dopełnić budżet o 10 mln zł. „Rozmawiamy na ten temat, bo zależy nam na promocji regionu i rozwoju lotniska, ale ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły” – deklaruje Andrzej Zdebski, Prezes IPH.
„Oczekujemy kampanii Małopolski w czasopiśmie pokładowym przewoźnika, na jego stronie internetowej, wewnątrz samolotu, a także na zewnątrz. Również w portach lotniczych, do których lata” – powiedziała Elżbieta Kantor, szefowa departamentu promocji i turystyki w urzędzie marszałkowskim. (kg)