Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz rozwiązała stołeczne biuro promocji miasta. Jego dotychczasowe zadania zostały rozdzielone między pozostałe jednostki warszawskiego Ratusza.
Zadania dotyczące promocji gospodarczej i turystyki przejęło Biuro Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego. Natomiast Centrum Komunikacji Społecznej będzie odpowiedzialne za budowanie marki miasta, kampanie społeczne, administrowanie miejskimi stronami internetowymi oraz organizowanie imprez przygotowywanych dotychczas przez biuro promocji.
Na czele zlikwidowanego biura stała Katarzyna Ratajczyk, krytykowana przez warszawskich radnych za brak efektów swojej pracy. Jej najgłośniejszą wpadką był film promujący Warszawę przy okazji Euro 2012. Przedstawiał on mężczyznę goniącego przez miasto kobietę, przez internautów został nazwany „filmem o zboczeńcu”.
Jak zaznaczył w rozmowie z PRoto.pl rzecznik stołecznego Ratusza Bartosz Milczarczyk, nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji co do przyszłości Ratajczyk w Urzędzie Miasta. (ks)