Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Kino to emocje”. W ramach akcji duże sieci, kina studyjne i lokalne, przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego będą zachęcać do powrotu przed duży ekran.
Jak tłumaczą organizatorzy, oglądanie filmów w kinach cieszy się ogromną popularnością (w 2019 roku w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów), jednak pandemia koronawirusa w 2020 roku i czasowe zamknięcie instytucji nie pozwoliło na pobicie kolejnego rekordu.
Właśnie dlatego branża ta zjednoczyła siły we wspólnej inicjatywie, aby przypomnieć, jak ważną rolę odgrywa kino. Głównym elementem kampanii są spoty z udziałem aktorów Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego, które będą emitowane w kinach, telewizji i internecie.
Źródło: youtube.com/PISF
Źródło: youtube.com/PISF
Dodatkowo prowadzone będą działania w mediach społecznościowych artystów. Wszystkie te elementy łączy hashtag #ChodźDoKina. (kd)