Globalna akcja #HeForShe ma na celu zaangażowanie mężczyzn do aktywnego działania na rzecz równości płci. W Polsce kampanię realizuje Grupa Orbis – jedna z dziesięciu firm na świecie zaproszona do projektu.
Kampania została stworzona przez instytucję systemu Narodów Zjednoczonych powołaną do wsparcia ochrony praw kobiet – UN Women. Twarzą akcji jest aktorka Emma Watson.
W ramach kampanii #HeForShe Grupa Hotelowa Orbis 8 marca opublikowała spot, który przedstawia pięciu mężczyzn pracujących w Grupie Orbis na różnych stanowiskach i w różnych krajach. Opowiadają oni m.in. o tym, jakie umiejętności kobiet najbardziej cenią czy co ich zdaniem kobiety wnoszą do branży. Spółka przygotowała także wywiady z wybranymi pracownicami Grupy, które będą pojawiać się na stronie firmowej.
[[{“fid”:”16905″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”},”type”:”media”,”attributes”:{“class”:”media-element file-default”}}]]
W Grupie Orbis 40 proc. dyrektorów hoteli to kobiety. W ramach udziału w kampanii Orbis i AccorHotels zobowiązują się, wraz z 9 innymi przedsiębiorstwami, 10 uniwersytetami i rządami 10 państw – wybranymi przez agendę Organizacji Narodów Zjednoczonych UN Women, do osiągnięcia celów wyznaczonych na 2017 rok.
Wśród celów, jakie ma przed sobą Grupa Orbis są m.in. zapewnienie zaangażowania pracowników płci męskiej w kampanię #HeForShe, dążenie do parytetu wynagrodzeń i reprezentacji kobiet, utrzymanie wskaźnika 40 proc. kobiet na stanowiskach dyrektorów hoteli, utrzymanie wysokiego udziału kobiet w kadrze menadżerskiej Orbis oraz dążenie do większego udziału kobiet w kadrze zarządzającej spółki.(mb)