Heineken podjął decyzję o wycofaniu w Stanach Zjednoczonych reklamy „Lighter is better” – podają wiadomosci.onet.pl. W trwającym trzydzieści sekund materiale pokazano, jak butelka piwa przesuwa się po barze, mija trzy czarnoskóre osoby, by trafić do kobiety o jasnej karnacji – czytamy.
Spot wywołał wiele negatywnych komentarzy w sieci. Reklamę skrytykował m.in. muzyk Chance the Rapper, który nazwał ją „strasznie rasistowską” – podaje źródło. „Myślę, że niektóre firmy specjalnie publikują rasistowskie reklamy, by uzyskać większą liczbę wyświetleń” – napisał na Twitterze. Po fali krytki firma zdecydowała się wycofać spot z telewizji i internetu – czytamy dalej.
Źródło: twitter.com/chancetherapper
Jak podaje źródło, rzecznik prasowy firmy w oświadczeniu zapewnił, że „reklama odwołuje się do piwa i nie zawiera żadnych elementów rasistowskich”. Zaznaczył jednocześnie, że Heineken bierze pod uwagę opinie odbiorców i wykorzysta je przy tworzeniu kolejnych kampanii – czytamy dalej. (mf)