Portal csrwire.com podaje, że Heinz zobowiązał się zapewnić darmową pomoc 10 milionom niedożywionych dzieci do 2010 roku.
Firma opublikowała niedawno raport podkreślający jej zaangażowanie w walce z niedożywieniem oraz poprawą jakości i bezpieczeństwa produktów. W raporcie znalazły się informacje o tym, że Heinz pracuje nad rozwijaniem sposobów zmniejszania globalnego niedożywienia, ma także plan zapewnienia 10 milionom dzieci darmowych środków zawierających witaminy i mikroelementy dodawane do potraw. Poprzez swoich wolontariuszy koncern ma zamiar dystrybuować specjane kapsułki, w których będą zawarte podstawowe składniki zapobiegające np. niedoborowi magnezu. Kapsułki dodawane do codziennej diety (np. ryżu lub roślin strączkowych) nie zmieniają smaku potraw i szybko wchłaniają się w organizmie.
W raporcie zamieszczono również informacje o wydatkach na działania CSR. Kampania zapobiegająca niedożywieniu rozpoczęta w 2001 roku do 2005 kosztowała firmę 17 milionów dolarów. Przez najbliższe pięć lat planowany jest wydatek ok 5 mln dolarów. Kolejnym obszarem, który odwiedzą wolontariusze mają być Indie.(mk)