Mieszkańcy wolą, aby Bytom był firmowany herbem, a nie logo miasta. Tym samym, konkurs na nowy logotyp na razie nie zostanie rozstrzygnięty – informuje Polska Dziennik Zachodni.
Zapowiedziana przed kilkoma miesiącami zmiana identyfikacji wizualnej miasta opóźni się. Powodem jest niechęć mieszkańców do zgłoszonych w konkursie na nowy logotyp projektów. „Pytaliśmy o opinię mieszkańców, a nadesłane projekty konsultowaliśmy ze specjalistami od wizerunku i marketingu miast. Braliśmy pod uwagę również to, że konkurs na logo może nie zostać rozstrzygnięty” – skomentował sprawę Krzysztof Turzański, naczelnik Wydziału Promocji i Kontaktów z Mediami UM, w rozmowie z Dziennikiem.
Choć żaden z konkursowych projektów nie będzie oficjalnie reprezentował Bytomia, urzędnicy zapowiadają powrót do tematu w przyszłym roku. Jak zapewnia Turzański, w 2014 roku miasto znów przystąpi do opracowywania aktualizacji strategii promocji. Nowa identyfikacja wizualna ma wyróżniać Bytom jako miejsce przyjazne przedsiębiorcom, z dobrym klimatem dla rozwoju firm. Herb pozostanie głównym symbolem miasta do 2014 roku. (jl)
Chcesz wiedzieć więcej o tożsamości organizacji? Czym jest CI i jaką rolę odgrywa w misji firmy? Zapisz się na kurs internetowy prowadzony przez Jarosława Filipka, współtwórcę strategii wizerunkowych kilkuset polskich marek, w tym takich jak: PKO Bank Polski, Orlen, Netia, Grupa Żywiec, Medicover, Kompania Piwowarska czy Tyskie.