Sieć hoteli Hilton zachęca osoby poszukujące pracy do ubiegania się o dane stanowisko za pomocą wideo na TikToku zamiast standardowych CV. Ruch ten ma przyciągnąć pracowników z pokolenia Z – informuje theguradian.com.
Hilton opublikował na TikToku 34-sekundowy film, który ma zachęcić potencjalnych kandydatów do wyszukiwania interesujących ich stanowisk i aplikowania przez nagranie 1-minutowego lub krótszego filmu pokazującego, w jaki sposób uatrakcyjniliby dzień klientom hotelu. Filmy powinny być oznaczone specjalnym hashtagiem #hiremehilton – czytamy.
Jak podaje źródło, na stronie internetowej firmy widnieje jednak informacja, że rekruterzy chętnie przyjmą także tradycyjne CV. Mary Hogg, regionalna dyrektor ds. zasobów ludzkich w Hilton Australasia, przekazała Australian Financial Review, że firma zdecydowała się na takie rozwiązanie nie tylko, aby przyciągnąć pracowników z pokolenia Z, ale także z obawy przed ChatemGPT. Wspomniała także, że CV nie daje pewności, że kandydat będzie miał na tyle dobre umiejętności interpersonalne, żeby poradzić sobie z relacjami z gośćmi.
Tom Earls, prawnik specjalizujący się w zatrudnieniu, miejscu pracy i stosunkach przemysłowych, w rozmowie z Guardian Australia powiedział, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby pracodawca przyjmował filmy z TikToka zamiast CV od potencjalnych kandydatów. Zaznaczył jednak, że konieczne jest upewnienie się, że wymagania te nie będą dyskryminowały innych chętnych ze względu na wiek – pisze theguardian.com. (ao)