Znany dziennikarz radiowy Hirek Wrona został communication managerem w firmie Bacardi-Martini Polska. W firmie odpowiada za kontakty z mediami, komunikację z konsumentem i działania PR.
Wrona będzie kontynuował współpracę z Polskim Radiem, z którym związany jest od 1985 roku. Obecnie w PR III Polskiego Radia prowadzi audycję muzyczną „Czarna noc”. W radiowej Czwórce odpowiada natomiast za audycję „DJ Pasmo”. Zapytany przez Proto.pl, czy nie ma dla niego pomiędzy tymi dwiema funkcjami konfliktu interesów, odpowiedział: „To, co robię w radiowej Trójce i Czwórce to działalność prezentersko-dj-ska i nie ma w tym nic nieetycznego, że pracuję również dla Bacardi. Konflikt interesów nie istnieje”.
Dariusz Tworzydło z Rady Etyki PR tak skomentował tę sprawę: „Oczywiście zgodnie z kodeksem etyki równoległa praca dziennikarza i PR-owca wyklucza się. Jeżeli jednak nie ma ewidentnego konfliktu interesów pomiędzy pracą dziennikarza a pracą poza redakcją, to nie można mówić o naruszeniu etyki”.
Hirek Wrona posiada również doświadczenie w branży reklamowej – przez wiele lat pracował w JWT, a ostatnio w agencji Tequila Digital, której był szefem. Wrona jest także współwłaścicielem firmy Pink Cow.
Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. Od 2005 roku jest członkiem Amnesty International. (es)