W ofercie szwedzkiej sieci odzieżowej H&M pojawiły się dziecięce skarpetki z wzorem przedstawiającym ludzika Lego z młotem pneumatycznym. Klienci dostrzegli tam jednak słowo „bóg” napisane po arabsku. Wywołało to negatywne komentarze pod adresem marki – opisuje portal rp.pl.
Jak czytamy, po odwróceniu skarpetek i wpatrzeniu się we wzór niektórzy klienci zauważyli, że ślad zostawiany przez młot pneumatyczny postaci przypomina zapis „Allah”. Część klientów była tą sprawą oburzona.
Źródło: twitter.com/Independent
Sieć H&M zdecydowała się wycofać produkt ze sprzedaży. Jak dalej czytamy, rzecznik marki zapewnił, że nadruk na skarpetkach przedstawia figurkę Lego, a jakiekolwiek inne skojarzenia są przypadkowe. Przedstawiciel firmy przeprosił także tych, którzy poczuli się urażeni.
Niedawno marka zmagała się z problemami po zamieszczeniu w sklepie internetowym zdjęcia ciemnoskórego chłopca w bluzie z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli” (ang. „Coolest monkey in the jungle”). Fotografia wywołała oburzenie klientów, którzy oskarżyli firmę o rasizm. W wyniku tej sprawy współpracę z marką zerwał muzyk The Weeknd. W RPA doszło nawet do zamieszek, podczas których niszczono należące do sieci sklepy. (mb)